Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden
De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van alle artikelen die u terugvindt op de website van thehappyshoecompany.nl.
De volgende voorwaarden gelden alleen wanneer u bestelt via de webwinkel van The Happy Shoe Company.
The Happy Shoe Company is gevestigd op het Business Park Rotterdam The Hague Airport aan de Kranebittenbaan 5, 3045 AW Rotterdam, tel. +31 10 22 11 317, (WhatsApp +31 10 22 11 317) [email protected]. KvK nummer: 50306898. BTW nummer: NL822670720B01.
PRODUCTINFORMATIE
Alle prijzen zijn in euro`s, inclusief BTW. Wij besteden veel aandacht aan de juiste vermelding van onze prijzen en de informatie over het product. Toch is het mogelijk dat er kleine verschillen optreden. The Happy Shoe Company is hier niet aansprakelijk voor.
BESTELLEN
Na het plaatsen van een artikel in de winkelwagen wordt u gevraagd uw gegevens in te voeren en uw bestelling te bevestigen. Daarna ontvangt u een bevestiging e-mail met daarin de betalingsgegevens.
PRIVACY
Uw gegevens worden alleen gebruikt om uw bestelling te verwerken. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. In onze Privacy Verklaring op de website staat uitgebreid vermeld hoe wij met uw privacy omgaan.
BEVESTIGING
Als uw e-mailadres correct is ingevuld, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail als bevestiging van uw order, met daarin aangegeven wat u besteld heeft. Indien u geen e-mail met orderbevestiging heeft ontvangen, dan is uw bestelling niet binnen gekomen of is uw e-mailadres niet correct doorgegeven. Wij verzoeken u dan contact met ons op te nemen.
BETALING
In Nederland kunt u uw betaling via IDEAL doen. Betaling met IDEAL is gratis. U kunt ook betalen met de creditcard.
Klanten uit België kunnen via Bancontact betalen of met de creditcard. Per transactie wordt er 1% van het transactiebedrag aan betaalkosten in rekening gebracht.
Klanten uit Duitsland, Luxemburg en Frankrijk kunnen betalen met de creditcard of het factuurbedrag vooraf overmaken op rekeningnummer NL68 ABNA 0406 2091 46 ten name van The Happy Shoe Company onder vermelding van naam en ordernummer.
VERZENDING IN NEDERLAND
Verzending in Nederland met POST NL is gratis. Uw bestelling wordt doorgaans de volgende werkdag bezorgd, wanneer u voor 14.00 uur op maandag tot en met vrijdag uw bestelling plaats. Op de zaterdag en zondag worden er geen pakketten verstuurd. U ontvangt van The Happy Shoe Company een TRACK & TRACE code waarmee u uw pakket kunt volgen. Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen. Zodra u de TRACK & TRACE code heeft, kunt u de zending online volgen.
Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter. POST NL komt standaard de volgende werkdag wederom langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste bezorgpoging. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat.
Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan levert PostNL het pakket bij een POSTNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna wordt het pakket teruggestuurd naar The Happy Shoe Company.
De verzendkosten om het pakket opnieuw te versturen brengen wij dan extra in rekening.
LATEN BEZORGEN OP EEN ANDER ADRES
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres dan het factuuradres of bij een POSTNL locatie te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven tijdens het bestellen. Als uw pakket eenmaal onderweg is, heeft u vaak ook de mogelijkheid het pakket alsnog bij een POSTNL locatie te laten bezorgen. Wilt u meer hierover weten, klik dan op de link https://www.postnl.nl/klantenservice/postnl-locaties/pakket-laten-bezorgen/
AFHALEN
Het is ook mogelijk om uw order op afspraak af te halen bij ons op kantoor. Na ontvangst van uw betaling, sturen wij u een email met ophaalbevestiging. Wij zorgen ervoor dat uw bestelling dan klaar ligt.
VERZENDING NAAR HET BUITENLAND
De leveringsgebieden van The Happy Shoe Company zijn Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk. Voor levering in België, Luxemburg en Frankrijk worden verzendkosten in rekening gebracht. Het bestelde artikel wordt per post naar het afleveradres verzonden. Artikelen worden in België, Luxemburg en Frankrijk binnen 3 werkdagen voor het eerst aangeboden, na ontvangst van de betaling.
HERROEPINGSRECHT
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits het product niet gedragen is. U heeft na annulering nog eens 14 dagen om het product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan The Happy Shoe Company geretourneerd worden. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact opnemen met The Happy Shoe Company via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op de rekening waarmee is betaald, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Het modelformulier herroepingsrecht kunt u hier downloaden.
RUILEN
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem.
Dit kan binnen 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht.
De (retour)kosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant.
U kunt het artikel met de pakbon retourneren naar:
The Happy Shoe Company
Kranebittenbaan 5
3045 AW Rotterdam
The Happy Shoe Company neemt slechts 1 keer per ordernummer de verzendkosten voor het opnieuw opsturen van het artikel voor eigen rekening.
Wanneer dezelfde order meer dan 1 keer wordt omgeruild dan zijn de verzendkosten voor het opsturen naar de klant voor rekening van de klant.
Wij verzoeken u de artikelen in de originele verpakking naar ons terug te sturen en de pakbon bij te voegen.
De artikelen die u terugstuurt moeten ongebruikt zijn; uiteraard mag u artikelen (uit)proberen en/ of passen zoals u dat in een winkel ook mag doen.
Als een artikel zichtbaar is gebruikt, bijvoorbeeld zolen waarop gelopen is, of anderszins, of de retourzending is onvolledig of onnodig beschadigd (bijvoorbeeld de schoenendoos is beplakt of beschadigd), dan behoudt The Happy Shoe Company zich het recht een redelijke schadevergoeding als gevolg van de waardevermindering in rekening te brengen.
Het pakket dient voldoende te zijn gefrankeerd. Bij de retourzending ligt het risico van eventueel tijdens het transport ontstane schade of het verdwijnen van de retourzending bij de klant.
Aangeraden wordt daarom het verzendbewijs altijd goed te bewaren om te kunnen aantonen dat de schoenen zijn geretourneerd in geval een retourzending mocht verdwijnen.
Na ontvangst van het artikel (en eventuele bijbetaling) sturen wij u het nieuwe artikel toe. Als er bij de omruiling nog een bedrag bijbetaald moet worden, zult u hiervan een e-mail ontvangen waarmee u de betaling kunt voldoen.
Als u nog een bedrag van ons terugkrijgt, dan zullen wij het verschuldigde bedrag uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van uw omruiling terugstorten op uw rekening, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
Wij vragen u vriendelijk bij ontvangst direct te controleren of de producten overeenkomen met de bestelling. U dient wel rekening te houden met eventuele kleur en/of maat verschillen.
RETOURNEREN
Het retourneren van onze producten is mogelijk. U kunt het product na ontvangst binnen 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht, retourneren.
De (retour)kosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant.
U kunt het artikel met de pakbon retourneren naar:
The Happy Shoe Company
Kranebittenbaan 5
3045 AW Rotterdam
Wij zullen het verschuldigde orderbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending terugstorten op uw rekening, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
Wij verzoeken u de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking naar ons terug te sturen en de pakbon bij te voegen.
De artikelen die u terugstuurt moeten ongebruikt zijn; uiteraard mag u artikelen (uit)proberen en/ of passen zoals u dat in een winkel ook mag doen.
Als een artikel zichtbaar is gebruikt, bijvoorbeeld zolen waarop gelopen is, of anderszins, of de retourzending is onvolledig of onnodig beschadigd (bijvoorbeeld de schoenendoos is beplakt of beschadigd), dan behoudt The Happy Shoe Company zich het recht een redelijke schadevergoeding als gevolg van de waardevermindering in rekening te brengen.
Het pakket dient voldoende te zijn gefrankeerd. Bij de retourzending ligt het risico van eventueel tijdens het transport ontstane schade of het verdwijnen van de retourzending bij de klant.
Aangeraden wordt daarom het verzendbewijs altijd goed te bewaren om te kunnen aantonen dat de schoenen zijn geretourneerd in geval een retourzending mocht verdwijnen.
KLACHTENREGELING
Wij proberen altijd een zo goed mogelijk service te verlenen en artikelen met de beste kwaliteit te leveren. Bent u niet tevreden over een artikel en vind u dat u aanspraak maakt op garantie? Neem contact met ons op door een mail te sturen naar [email protected]. Plaats in deze e-mail een paar duidelijke foto's, de omschrijving van de klacht en de aankoop bon/factuur. Via deze manier kunnen we u het snelst helpen. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen contact met u op te nemen om tot een passende oplossing te komen. In geval reparatie mogelijk is, bieden wij de klant eerst aan het defect kosteloos te laten repareren.
Mochten wij er aan de hand van de foto's niet uitkomen, vragen we u om het product naar ons op te sturen ter observatie en/of reparatie.
Indien reparatie niet mogelijk is, heeft u recht op vervanging.
Om in aanmerking te komen voor de garantieperiode van drie maanden dient u in het bezit te zijn van het aankoopbewijs.
Welke klachten worden niet vergoed?
Iedere klacht zal beoordeeld worden door ons, de volgende gebreken vallen niet onder garantie:
- Slijtage van zolen/hakken;
- Slijtage van voeringen;
- Beschadiging/slijtage aan de hiel;
- Pasvormklachten en/of lichamelijke ongemakken zoals blaren, breedte, knelling, zweten etc.;
- Beschadiging door opzet, onjuist, zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud;
- Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf en/of niet onderhouden van het artikel;
- Kale plekken bij schoenen door slijtage van buitenaf en normaal gebruik;
- Beschadigingen door externe invloeden aan de schoen, denk aan chemicaliën, scherpe voorwerpen, etc.;
- Kapotte veters;
- Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten.
Bij vervanging van de schoenen vangt de garantieperiode van drie maanden niet opnieuw aan.
De garantieperiode die bij de aanschaf van de eerste paar schoenen geldt, blijft gehandhaafd.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.
Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan kunt u uw klacht aanmelden via het platform van de Europese Unie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.