Garantie & klachten
Garantievoorwaarden
Bij The Happy Shoe Company proberen wij altijd een zo goed mogelijke service te verlenen en schoenen met de beste kwaliteit te leveren. Op alle online bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. The Happy Shoe Company biedt zes maanden garantie op online of op kantoor gekochte schoenen.
Hebt u toch een defect of ondeugdelijk product ontvangen, dan kunt u een beroep doen op de garantie. In dit geval vragen wij u zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen een week contact met ons op te nemen door een e-mail te sturen naar [email protected]
Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u vriendelijk om in deze e-mail de volgende informatie op te nemen:
1. een omschrijving van de klacht met het ordernummer van uw bestelling/factuur;
2. duidelijke foto`s van de klacht;
3. een duidelijke foto van de onderkant van beide schoenen;
4. een duidelijke foto van de bovenzijde van beide schoenen;
5. een duidelijke foto van de zijkant van de schoen waar de klacht zich heeft voorgedaan.
Op deze wijze kunnen wij u snel helpen en hebt u snel antwoord. Wij streven er naar om binnen vier werkdagen contact met u op te nemen om tot een passende oplossing te komen. In geval reparatie mogelijk is, bieden wij de klant eerst aan het defect kosteloos te laten repareren. Indien reparatie niet mogelijk is en wij besluiten u een nieuw paar te sturen dan vragen wij u het defecte paar te retourneren.
Doet u dit niet binnen 5 werkdagen, dan gaan wij ervan uit dat u besluit ze toch te houden en vervalt het aanbod.
The Happy Shoe Company garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan daarmee overeenstemmende eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande wet- en regelgeving. Als de klacht gegrond is, en deze binnen drie maanden na aankoop is ontstaan dan komen ook alle verzendkosten voor rekening van The Happy Shoe Company. Na drie maanden komen de kosten voor het retourneren van uw product voor eigen rekening. The Happy Shoe Company stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Als u het te repareren of te vervangen artikel verzendt, moet het van een verpakking zijn voorzien waarbij transportschade niet mogelijk is. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Bij vervanging of reparatie van de schoenen vangt de garantietermijn niet opnieuw aan. De garantietermijn die bij de aanschaf van de eerste paar schoenen geldt, blijft gehandhaafd.
Om in aanmerking te komen voor de wettelijke garantie dient u in het bezit te zijn van het aankoopbewijs.
Welke klachten worden niet vergoed?
De volgende gebreken vallen niet onder garantie:
- Slijtage van zolen/hakken;
- Slijtage door schuring en of wrijving van binnenvoeringen;
- Kapotte hielvoering: Een hielvoering kan door verschillende oorzaken kapot gaan. Door wrijving in uw schoenen, het niet goed uit en aantrekken van uw schoenen etc.
- Beschadiging/slijtage aan de binnen of buitenkant van de hiel;
- Beschadigingen van buitenaf waarneembaar op het bovenmateriaal zoals krassen
- Beschadigingen van buitenaf waarneembaar op het ondermateriaal zoals bijvoorbeeld de zool.
- Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf en/of niet onderhouden van het artikel;
- Kale plekken bij schoenen door slijtage van buitenaf en normaal gebruik;
- Beschadiging door opzet, door onjuist gebruik (b.v bij het trappen op de rempedaal van de trolley aan boord) en door zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud;
- Beschadigingen door externe invloeden aan de schoen, denk aan chemicaliën, scherpe
voorwerpen contact met een ruwe oppervlak, etc.;
- Kapotte veters;
- Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten.
- Een klein verschil in kleur tussen de foto op de website en de werkelijke kleur van de schoen.
- Pasvormklachten en/of lichamelijke ongemakken zoals blaren, breedte, knelling, zweten etc.;
- Als de schoen niet meer in originele staat is (bijvoorbeeld door reparaties van de schoenmaker)
- Door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die The Happy Shoe Company niet te verwijten zijn.
- Klachten als gevolg van overmatige transpiratie
- Inwerking van vocht
- Inwerking door hitte van buitenaf
- Verkeerd gebruik van een onderhoudsmiddel
- Schoenen gewassen in de wasmachine.
- Schoenen die niet lekker zitten, te groot, te klein, verkeerd model. Uiteraard kunt u te kleine/ te grote of niet lekker zittende schoenen wel retourneren onder de retourvoorwaarden en retourtermijn. https://www.thehappyshoecompany.nl/service/shipping-returns/
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.
Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan kunt u uw klacht aanmelden via het platform van de Europese Unie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.